Vuoden some-teot palkittiin: "Parasta antia oli olla mukana pienenä yrityksenä"

Vuoden 2014 sosiaalisen median teot palkittiin Helsingissä, missä Ylen Docventures palkittiin parhaana tv-ohjelmana. Kajaanilainen Kahvila Murunen oli ehdolla someilmiöksi.

internet
Yrittäjä Kalle Virtanen palvelee Murusessa hymyillen. Hän kiittelee työntekijöitään ja asiakkaita paikan hyvästä hengestä.
Yle / Katja Oittinen

Kahvila Murusen yrittäjä Kalle Virtanen kuvailee tunnelmiaan yli 400 henkilöä keränneessä Some Awards -gaalassa.

– Kun tuttu tuoli-logomme näkyi jättimäisenä valkokankaalla kaikkien edessä muiden tunnetuimpien brändien kanssa, niin se tuntui uskomattoman hienolta. Samalla kuulutettiin, että Murunen on ensimmäisiä suomalaisyrityksiä, jotka aloittivat sosiaalisen viestinnän kuvanjakopalvelu Instagramissa.

– Parasta antia oli olla mukana jopa pienimpänä yrityksenä isojen joukossa, Virtanen sanoo.

Someilmiö-kategoriassa voiton vei Musta Barbaari, jolle Virtanenkin nostaa hattua. Murusen ehdokkuutta samassa kategoriassa hän pitää kovana juttuna.

– Yritykselle sosiaalinen media on palvelu 24 tuntia vuorokaudessa, se on tuotekehitystä samalla kuin myyntiäkin. Ennen kaikkea se on kahdensuuntaista viestintää eikä kyse ole mainonnasta siinä mielessä, kuin termi ennen määriteltiin, arvioi pari vuotta muillekin yrityksille some-koulutusta antanut Kalle Virtanen.

– Sosiaalisessa mediassa on varauduttava pettymyksiin, mutta ennen sitä pitää kokeilla. Reagoi, yllätä, naurata ja ole rohkea!