Nokian brändi voi palata kuluttajamarkkinoille - omia kännyköitä ei tulossa

Nokian pääomamarkkinapäivässä Lontoossa puhunut toimitusjohtaja Rajeev Suri katsoo, että Nokia voi lisensoida tuotemerkkiään kuluttajaliiketoimintaan. Omat kännykät ovat kuitenkin mennyttä aikaa.

talous
Nokian logo myymälän ikkunassa.
Yle

Nokian liiketoiminta-alueiden tavoitteita Lontossa esitellyt Suri otti tilaisuuden kysymykset ja vastaukset-osiossa kantaa Nokian mahdolliseen paluuseen kännykkämarkkinoille. Hänen mukaansa brändi voi palata, mutta omat kännykät eivät ole ajankohtainen asia.

– Oletan, että brändimme voi palata kuluttajamaailmaan. Pidämme brändin lisensointia mahdollisuutena. Mutta se on pitemmän aikavälinen asia.

Suora meno kuluttajamarkkinoille ja matkapuhelimiin on kuitenkin Surin sanamuodon mukaan ”ohi”.