Hyppää sisältöön

Facebook haluaa haastaa LinkedInin ja Googlen

Kehitteillä oleva työelämään keskittyvä palvelu mahdollistaisi muun muassa ammatillisen verkostoitumisen ja dokumenttien yhteiskäytön, kertoo sanomalehti Financial Times.

Facebook suunnittelee muun muassa verkostoitumispavelu LinkedInin, Googlen driven ja Microsoftin Outlookin haastamista kehittämällä uudenlaista työelämään painottuvaa sivustoa.

Financial Times -sanomalehti kertoo lähteisiinsä perustuen, että Facebook valmistelee kaikessa hiljaisuudessa Facebook at Work -nimistä palvelua. Siinä käyttäjät voisivat keskustella kollegojen kanssa, verkostoitua ammatillisesti ja yhteiskäyttää dokumentteja.

Palvelu muistuttaisi paljon nykyistä Facebookia uutisvirtoineen ja ryhmineen, mutta se mahdollistaisi käyttäjien pitää myös henkilökohtaisen profiilinsa ja työminänsä erillään.

Facebook ei suostunut kommentoimaan suunnitelmiaan lehdelle.

Facebookilla on maailmanlaajuisesti noin 1,35 miljardia aktiivista kuukausikäyttäjää.