Verkkokaupan suomalainen bonuskortti leviää maailmalla

Ostohyvitys.fi:n kautta asiakas voi kerätä verkko-ostoksistaan bonuksia. Tuotesijoitusrahaston tekemän sijoituksen myötä yhtiö aikoo laajeta uusiin maihin ja palkata uusia työntekijöitä.

Kotimaa
Mekkoja verkkokaupan sivulla.
Yle

Verkko-ostoksista bonuksia tarjoava kotkalaislähtöinen Ostohyvitys.fi laajentaa toimintaansa maailmalla. Suomalainen tuotesijoitusrahasto sijoitti kotkalaisyritykseen vastikään 1,5 miljoonaa euroa, jonka avulla yhtiö aikoo lisätä markkinointia. Tavoitteena on laajentaa yhtiön Bonusbay-brändiä 3-5 uuteen maahan ensi vuonna.

Pohjoismaiden ja Venäjän lisäksi Ostohyvitys toimii tällä hetkellä muun muassa Intiassa, Turkissa ja Malesiassa.

– Työntekijämäärää on tarkoitus kasvattaa paristakymmenestä kolmeenkymmeneen ensi vuonna, sanoo toimitusjohtaja Tatu Koistinen.

Ostohyvityksellä on maailmanlaajuisesti lähes 400 000 rekisteröityä käyttäjää. Sysäys laajenemiseen tuli Venäjältä, jossa yhtiö on kasvanut 200 000 käyttäjän suuruiseksi.

Palvelun kautta voi saada bonusta varsinkin verkosta ostetuista vaatteista, lentolipuista sekä elektroniikkatuotteista. Asiakas menee verkkokauppaan Ostohyvityksen sivujen kautta, ja hänen tililleen maksetaan tietty prosenttiosuus ostokerran loppusummasta. Mukana palvelussa on satoja eri verkkokauppoja.