1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. talous

Jolla Tabletin rahankeräyskampanja on ylittänyt tavoitteensa roimasti

Kampanja-aikaa on kaksi viikkoa jäljellä, ja Jolla julkisti uusia tavoitteita.

Mobiililaitevalmistaja Jolla esitteli uuden Jolla-tablettinsa Slush 2014 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa keskiviikkona 19. marraskuuta. Kuva: Roni Rekomaa / Lehtikuva

Jolla Tablet -joukkorahoituskampanja, joka alkoi viikko sitten Slush-tapahtumassa, on kerännyt liki 1,3 miljoonaa dollaria. Kampanja-aikaa on kaksi viikkoa jäljellä.

Alkuperäinen tavoite on ylittynyt reippaasti, sillä 380 000 dollariin, päästiin alle kahdessa tunnissa.

Juhlistaakseen tätä mobiililaitteita ja Sailfish OS -käyttöjärjestelmää kehittävä Jolla julkistaa uusia kampanjatavoitteita. Niihin kuuluvat 3.5G-versio, laajennettu muistikorttituki sekä jaettu näyttötila -ominaisuus.

Jos kampanjassa päästään 2,5 miljoonaan dollariin, saataville tulee 3,5G HSDPA-tuki. Jaettu näyttö toteutetaan, mikäli saadaan kerättyä 1,75 miljoonaa dollaria.