Matkamessuille osallistuminen on pienelle kunnalle iso panostus, mutta Konnevedellä sen uskotaan kannattavan.
– Kansallispuistolla on vielä uutuusarvoa, mutta sitä pitää tehdä tunnetuksi kaikin keinoin ja tämä on siihen hyvä sauma, sanoo kunnan vapaa-aikasihteeri Vesa Jämsén.
Konnevesi on ollut jo pari kertaa aiemminkin pystyttämässä kojuaan Helsingin Messukeskuksessa. Kahtena edellisenä vuonna osasto oli niin ikään yhteinen Rautalammin kanssa.

– Silloin olimme lobbaamassa uutta kansallispuistoa ja valmistelemassa sen markkinointia, ja samalla teemalla mennään nytkin, eli kansallipuisto edellä.
Etelä-Konneveden kansallispuistoperustettiin virallisesti viime kesänä. Sen lisäksi Konnevesi aikoo markkinoida muita luontovalttejaan, kuten koskireittejä. Messuilta toivotaan tunnettuutta koko seutukunnalle ja alueelle.
– Suoranaisia, mahtavia matkailijavirtoja on oikeasti turha odottaa ihan äkkiä. Brändin luominen on pitkäjänteistä työtä. Nyt meillä on kuitenkin jo esimerkiksi logo, mitä ei ollut viime vuonna, joten nämä messut ovat tietyllä tavalla brändäämisen lähtölaukaus.