1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. Kotimaan uutiset

Tampere markkinoi itseään rakkaudella ja avoimella datalla

Tampere on luopunut perinteisestä matkailuesitteestä ensimmäisenä Suomen suurimmista kaupungeista. Markkinointipaukut pannaan nyt nettiin.

Kotimaan uutiset
Tampereen seudun VisitTampere.fi  -matkailusivusto
Tredea Oy

Tampereen matkailua vauhditetaan uudella matkailusivustolla. Tampereen seudun VisitTampere.fi -matkailusivusto lupaa nostaa esille uudella tavalla seudullisia kärkituotteita ja helmiä pelkkien kohdelistausten sijaan. Sivusto on suunniteltu vastamaan kysymykseen "Mitä tänään tehtäisiin?"

Matkailusivuston on tarkoitus houkutella Tampereen seudulle myös uusia asukkaita ja ohjata paikallista väestöä seudun matkailutarjonnan pariin. Matkailusivustot on julkaistu suomeksi, englanniksi ja venäjäksi.

Uudistuksen yhteydessä Tampereen kaupunkiseudun elinkeino- ja kehitysyhtiö Tredea käynnisti myös matkailun mobiilisovellustyön. Sivuston avointa dataa hyödyntävä sovellus antaa kompaktit kohdevinkit ja menoehdotukset myös mobiilikäyttäjille puhelimeen tai tablettiin. Tietoja voi hyödyntää avoimien rajapintojen kautta mm. sovelluskehityksen tarkoituksiin.

VisitTampere.fi (siirryt toiseen palveluun) ja VisitTampere.ru (siirryt toiseen palveluun) -sivustoilla vierailee vuosittain yli 300 000 kävijää.

Perinteinen, paperinen Tampereen ja Pirkanmaan matkailuesite on korvattu "Paikallisilta rakkaudella" -suosittelukartalla, johon on koottu kohteita, joista alueen asukkaat ovat itsekin ylpeitä.

Vuonna 2014 Tampereella vietettiin rakkauden vuotta markkinointimielessä. Rakkaustarinat merkittiin karttaan myös netissä (siirryt toiseen palveluun).

Lue seuraavaksi