Super Bowlin mainokset maksoivat taas mammonaa – Katy Perryn show räväytti

Laulaja Katy Perryn 12,5-minuuttista väliaikashow'ta on kutsuttu vähintäänkin spektaakkeliksi.

Ulkomaat
Laulaja Katy Perry puoliaikashow'ssaan.
Laulaja Katy Perryn show oli vähintäänkin näyttävä.Roy Dabner / EPA

Yhdysvaltain urheilun suurin vuosittainen tapahtuma, amerikkalaisen jalkapallon Super Bowl on huipentunut New England Patriotsin voittoon Seattle Seahawksista 28-24.

Arizonan Glendalessa 70 000 ihmisen edessä käytyä peliä kuumempia puheenaiheita ovat tänäkin vuonna olleet paitsi väliaikashow – jonka päätähtenä nähtiin Katy Perry – myös mainokset, joiden hinta huitelee pilvissä.

Yli 100 miljoonan televisiokatsojan tavoittaminen puolen minuutin mainoksella maksoi jopa 4,5 miljoonaa dollaria.

Suklaapatukka Snickers kirvoitti naurut 1970-luvun hittisarja Brady Bunchille naureskelevalla mainoksellaan, jossa nähtiin mm. näyttelijät Danny Trejo ja Steve Buscemi. Olutjätti Budweiser taas toi hellyttävän koiranpennun takaisin mainoksiin.

Mainosten teemat olivat tänä vuonna kannustavia ja tunteisiin vetoavia. Mainosten huumorin taas sanotaan olleen turvallista.

12,5-minuutin spektaakkeli

Laulaja Katy Perryn väliaikashow'ta on kutsuttu vähintäänkin spektaakkeliksi. Perry saapui kentälle Roar-laulunsa kera – seisoen valtavan metallileijonan päällä. Toisena Perry esitti lyhyen dueton I Kissed a Girl -hitistään Lenny Kravitzin laulun ja kitaran saattelemana.

Katy Perry leijailee ilmassa Super Bowlin väliajalla.
Katy Perry leijailee tähdenlentona Super Bowlin väliajalla.Erik S. Lesser / EPA

Mukana Perryn show'ssa nähtiin myös hiphop-artisti Missy Elliottin tulkintaa muun muassa Get Ur Freak On -kappaleesta, minkä jälkeen Perry esitti Teenage Dream ja California Girls -kappaleitaan tanssivien haiden hääriessä taustalla.

12,5-minuuttinen show päättyi vielä suureen yllätykseen, kun Perry leijui tähdenlennon kyydissä laulaen Firework-hittinsä.

Perryn laulu, tanssishow sekä kolme pikaista asunvaihtoa keräsivät pääosin positiiviset arviot sosiaalisessa mediassa.

Lähteet: Reuters