Kauppakorkeakoululaiset muovaavat ilmakitaransoittoa sponsorisuhteiksi

Maailmankuuluksi ilmiöksi kivunnut Ilmakitaransoiton MM-kisat ja kauppakorkeakouluopiskelijat nuotittavat tapahtumaa uusiin ulottuvuuksiin. Tavoitteena on saada lisää mediahuomiota ja pysyviä sponsorisuhteita.

kulttuuri
Ilmakitaransoittaja
Eeva Huovinen / Yle

Maailmalla jo ilmiöksi muodostuneet Ilmakitaransoiton MM-kisat ja Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu ryhtyvät yhteistyöhön. Markkinoinnin opiskelijat suunnittelevat Ilmakitaransoiton MM-kisojen tulevaisuutta. Tavoitteena on muuntaa elokuulle ajoittuva huomattava mediahuomio pitkäaikaisiksi ja vakaiksi sponsorisuhteiksi.

Ilmakitaransoiton MM-kisat juhlii 20-vuotistaivaltaan kesällä. Kisojen tarkoitus on edistää maailmanrauhaa. Ilmakitaransoiton ideologian mukaan sodat loppuvat, ilmastonmuutos pysähtyy ja kaikki pahat asiat katoavat, jos kaikki maailman ihmiset soittavat ilmakitaraa.

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu on kauppatieteellisen alan kansainvälinen tutkimus- ja koulutusyksikkö. Sen tutkimuksen ja opetuksen korkea laatu on tunnustettu arvostetulla AACSB akkreditoinnilla, jonka saavuttaa vain viisi prosenttia maailman kauppakorkeakouluista.