Kiinteistöjen markkinointi entistä suorempaa – nyt asuntoja kaupataan tekstiviestillä

Kohdennettu markkinointi herätti hämmennystä mainostekstiviestin vastaanottaneissa mobiilioperaattori Elisan asiakkaissa. Kiinteistökaupassa kohdennettua ennakkomainontaa ei käytetä vielä kovinkaan yleisesti.

Kotimaa
puhelimen tekstiviestikenttä

Valmistumassa olevia asuntoja mainostetaan Lappeenrannassa tekstiviestillä. Etelä-Karjalan OP-Kiinteistökeskuksen kohdennettu tekstiviestimarkkinointi ihmetytti tekstiviestin vastaanottaneita mobiilioperaattori Elisan asiakkaita.

Lisäksi tekstiviestin lähetyksessä oli sattunut virhe, sillä viestin allekirjoituksesta puuttui kokonaan kiinteistökeskuksen nimi. Allekirjoituksessa luki vain Elisa.

– Siinä oli sekaannus. Yleisesti ottaen viesteissä on sekä mainostajan että Elisan nimi lopussa, kertoo Henri Korpi Elisasta.

Kyseessä on kohdennettu ennakkomainonta, jota ei kiinteistökaupassa käytetä vielä kovinkaan yleisesti. Korven mukaan menetelmä on kokeiluvaiheessa.

Tekstiviestit lähetetään kohdennetusti tietylle alueelle ja tietyille ihmisille. Kyseiset henkilöt ovat liittymän ostaessaan hyväksyneet mainonnan saadakseen halvemman puhelinliittymän.

– Tämä on tykätty tapa markkinoida asuntoja. Asiakkaat saavat tiedon tarjolla olevasta kohteesta ja kiinnostuneet henkilöt voivat pyytää lisätietoja. Näin me saamme helposti tiedon kohteesta kiinnostuneista ihmisistä, kommentoi Mirja Järvenpää Etelä-Karjalan OP-Kiinteistökeskuksesta.