Marimekko tappiolla verkkomyynnistä huolimatta

Yrityksen liikevaihto kasvoi vuoden ensineljänneksellä. Asiaan vaikutti muun muassa vahva dollari.

talous
ostoskeskus vaate
Yle

Designyritys Marimekon tulos vuoden ensimmäisellä neljänneksellä oli odotusten mukainen eli kutakuinkin sama kuin viime vuonna samaan aikaan, yhtiö kertoo. Yhtiö teki tammi–maaliskuussa 1,3 miljoonaa euroa tappiota. Summa oli vuotta aikaisemmin -1,7 miljoonaa.

Yrityksen liikevaihto kasvoi neljä prosenttia muun muassa siksi, että Marimekko avasi alkuvuonna uusia liikkeitä. Liikevaihtoa kasvatti myös vahva dollari.

Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko huomauttaa vähittäiskaupan tilanteen Suomessa jatkuvan vaikeana.

– Varsinkin Suomessa verkkomyyntimme on kehittynyt hyvin, hän kuitenkin kiittelee tiedotteessa.