Kainuun edustajat luottivat lehtimainontaan – yksi satsasi someen

Vaalirahoitustietojen mukaan kainuulaiset pääsivät eduskuntaan lehti- ja tv-mainonnan siivittämänä. Some-vaalihehkutuksesta huolimatta vain yksi käytti nettimainontaan usean tuhannen euron verran.

mainonta
Timo Korhonen, Marisanna Jarva ja Eero Suutari
Hanne Kinnunen / Yle

Arkadianmäelle yltäneet kainuulaiset mainostivat kampanjoitaan eniten lehdissä. Kokoomuksen Eero Suutari käytti printtimainontaan noin 12 000 euroa, keskustan Marisanna Jarva reilut 11 000 euroa ja keskustan Timo Korhonen lähes 13 000 euroa.

Suutari panosti televisiomainontaan noin 15 000 euron edestä ja Jarva vajaat 5 500 euroa. Timo Korhonen ei käyttänyt tv-mainontaan varoja lainkaan.

Radiossa äänessä oli eniten Korhosen vaalikampanja, hän käytti radiomainontaan noin 3 000 euroa. Suutari käytti radiomainontaan vajaat 2 000 euroa ja Jarva noin 500 euroa.

Ainoa internetiin mainonnassaan panostanut oli Korhonen, joka käytti mainontaan sosiaalisessa mediassa, kotisivuilla ja muualla internetissä reilut 4 000 euroa. Jarvan vastaava luku on 750 euroa ja Suutarin noin 600 euroa.

Tästä (siirryt toiseen palveluun) voit tarkastella Oulun vaalipiirin ehdokkaiden vaalirahailmoituksia kokonaisuudessaan.