Fazerin Sininen brändilistan kärjessä vuodesta toiseen, Oltermanni tipahti

Kovin nousija on Stockmannin Herkku, joka nousi listan ulkopuolelta suoraan sijalle 51.

talous
Suklaalevy.
Miika Jalonen / Yle

Fazerin Sininen on yhä Suomen arvostetuin brändi – seitsemättä kertaa peräkkäin.

Markkinointi ja Mainonta -lehden (siirryt toiseen palveluun) Top 100 -listalta löytyvät Fazerin Sinisen jälkeen Fiskars, Fazer ja Hyvää Suomesta -merkki eli Joutsenlippu.

Kymmenen parhaan joukkoon nousivat tänä vuonna Lego ja Moccamaster.

Hackman ja Valio putosivat kärkikymmeniköstä. Hackman on nyt 14. ja Valio 19.

Kalevala Koru on noussut sijalta 20 sijalle 11. Kovin nousija on kuitenkin Stockmannin Herkku, joka nousi listan ulkopuolelta suoraan sijalle 51.

Valion Oltermanni on pudonnut sijalta 15 sijalle 30.