Kesko keksi omintakeisen kampanjan

MTK antaa Tuottajalle kiitos -kampanjalle täyden tukensa. Toimintatapa on Suomessa täysin uusi.

talous
Keskon logo.
Mikko Stig / Lehtikuva

K-ruokakaupoissa alkaa marraskuussa kampanja, jossa kuluttaja voi tukea suomalaista ruoantuottajaa.

Asiakas voi halutessaan maksaa yhden lisäeuron ostamastaan suomalaisesta joulukinkusta. K-ryhmä lähtee talkoisiin mukaan ja laittaa jokaisen lisäeuron päälle toisen.

Tuottajalle kiitos -joulukinkkukampanjan tavoitteena on kerätä 500 000 euroa. Ne maksetaan lyhentämättöminä sikatilallisille.

Tuottajille kiitos -lisä tuodaan lähikuukausina myös joihinkin Pirkka-tuotteisiin, osaan leikkeleistä, juustoista ja maidoista. Tämäkin raha menee tuottajille. Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK antaa kampanjalle täyden tukensa. Toimintatapa on Suomessa täysin uusi.