Nenäpäivä on kerännyt jo miljoonapotin

Kehitysmaiden lasten hyväksi järjestettävä Nenäpäivä-kampanja ja tv-ohjelma ovat tuottaneet 2,5 miljoonaa euroa.

Kotimaa
Kun äitejä rohkaistaan imettämään, pysyvät lapset terveempinä.
Kun äitejä rohkaistaan imettämään, pysyvät lapset terveempinä.Sanna Vilkman / Yle

Suomessa yhdeksättä kertaa järjestetty Nenäpäivä-kampanja on saanut lahjoittajat liikkeelle. Perjantaina Yle TV2:lla lähetetyn Nenäpäivä-show'n päätyttyä kampanjakassaan oli kertynyt runsaat 2,5 miljoonaa euroa.

Nenäpäivä-keräys jatkuu vuoden 2015 loppuun asti.

Kampanjan takana on Nenäpäivä-säätiö. Televisio-ohjelmasta puolestaan vastaa Yle. Nenäpäivä-kampanjassa kerätyt varat ohjataan yhdeksälle järjestölle, jotka auttavat lapsia Afrikassa, Aasiassa sekä Väli- ja Etelä-Amerikassa.

Mukana ovat Suomen UNICEF, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus (SASK), Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu ja Suomen Lähetysseura.