Slushin ensikertalainen: "Ilman ennakkotutustumista olisi mennyt torikävelyksi"

Forssalainen opiskelija Timo Haapaniemi on yrityksensä ensimetreillä, mutta pääsi Slush-tapahtumassa jutulle jo monen bisnesenkelin kanssa. Timon mielestä Slush sopii kaikille, joita kiinnostaa, mikä tulevaisuudessa on mahdollista.

ilmiöt
Mies käyttää kännykällään Caddieye-väylämittaria mainosvideolla
Nina Keski-Korpela / Yle
Timo Haapaniemi heijastuu tietokoneen näytöltä
Timo Haapaniemi oli Slushissa etsimässä tukea kehittelemälleen Caddieye-mittarilleen. Näin hän myi ideansa minuutissa Radio Hämeen suorassa lähetyksessä. Toimittajana Heidi Kononen.
Mies käyttää kännykällään Caddieye-väylämittaria mainosvideolla
Puhelimeen liitettävää laitetta ohjataan Caddieye-sovelluksella. Kuva Caddieyen mainosvideosta.Nina Keski-Korpela / Yle

Timo Haapaniemi ei halua uransa jäävän ensimmäiseen miljoonaan. Yrittäjähenkinen Haapaniemi oli Slushissa keskiviikkona etsimässä tukea kehittelemälleen Caddieye (siirryt toiseen palveluun)-etäisyysmittarilleen. Laseretäisyysmittari Caddieye toimii älypuhelimen sovelluksen kanssa ja sitä voivat käyttää golfin ja fisbeegolfin harrastajat.

– Siellä oli tarjolla tulevaisuuden teknologian kärki. Tapahtuma kyllä laajensi omaa ajattelua siitä, mihin maailma on tulevaisuudessa menossa. Voi nähdä niitä portteja, mihin omaa liiketoimintaa voisi tulevaisuudessa kehittää.

– Uusin teknologia on rikkaiden ja yritysten leikkikenttä alkuvaiheessa, koska se on niin harvinaista. Innovaatiot halpenevat, kun ne yleistyvät ja muuttuvat osaksi arkipäivää, pohtii Timo Haapaniemi.

Viidentoistatuhannen vieraan ja kahdeksansadan sijoittajan keskellä ei kannata luovia ilman ennakkovalmisteluja.

– Etukäteen pystyi syöttämään yrityksen perustiedot ja tavoitteen, siten sai selville potentiaalisimmat sijoittajaehdokkaat ja kiinnostuneet. Sitten vain sopimaan ennakkotapaamiset ja aikataulut, kertoo Haapaniemi.