Kaleva mukaan sisältömarkkinointiin, ostaa Indiedays-blogiportaalin

Blogit ja sosiaalinen media ovat ihmisille entistä tärkeämpiä, Kaleva perustelee kauppaa.

internet
Sanomalehti Kaleva ilmestyy Oulussa.
Sanomalehti Kaleva ilmestyy Oulussa.Risto Degerman / Yle

Pohjois-Suomen suurin media-alan yritys Kaleva on ostanut osake-enemmistön helsinkiläisestä blogiportaaliyhtiö Indiedaysistä. Tiedotteessa Kaleva perustelee kauppaa blogien ja sosiaalisen median muuttumisella entistä tärkeämmäksi osaksi ihmisten arkea.

– Lukijamäärältään Suomen suurin blogiportaali on Kalevalle luonteva laajennus, Kalevan toimitusjohtaja Jukka Haapalainen sanoo.

Indiedays-sivustolla on satoja blogeja. Lukijoita sivustolla käy viikoittain lähes 300 000.

– Kaleva avaa uuden vaihteen ja suuremmat resurssit Indiedaysille, kiittelee portaalin perustaja ja toimitusjohtaja Esa Suurio.

Kaleva-konsernin palkkalistoilla on 500 ihmistä. Oulun seudulla ilmestyvä sanomalehti Kaleva on Suomen neljänneksi suurin joka päivä ilmestyvä sanomalehti. Suurio jatkaa Indiedaysin toimitusjohtajana kaupan jälkeenkin. Yritys työllistää kymmenen ihmistä. Se kertoo tarjoavansa "mainostajakumppaneilleen innovatiivisia sisältömarkkinoinnin ratkaisuja".

Sisältömarkkinointibisnes on tuttua puuhaa aikakauslehtialalla: Esimerkiksi Aller Media osti viime vuonna asiakasjulkaisutaloja ja kertoi haluavansa olla sisältömarkkinoinnin ykkönen Pohjoismaissa. Mediakonserni Sanoma puolestaan avasi viime vuonna sisältömarkkinointitoimiston.