Matka24: Kanarialaisen hotellin netti ei toiminut – asiakas sai korvauksen

Matka24-nettilehti kertoo, että Kanarialla käynyt matkailija sai palautusta hotellimaksusta, kun nettiyhteys ei toiminut. Suomen kuluttajaviranomainen kertoo, ettei sille ole tullut valituksia hotellien nettiyhteyksistä.

hotellit
Turisteja uimarannalla Playa del Inglesissä Kanariansaarilla.
Yle

Matkailija oli varannut Kanarian hotellinsa varaussivusto Hotels.comin kautta. Hotelli oli luvannut asiakkaille ilmaisen nettiyhteyden, mutta se ei olllut toiminut koko loman aikana, Matka24 kertoo.

Hotels.com lupasi hyvittää asiakkaalle 30 prosenttia hotellihuoneen hinnasta. Hinta koko majoitusajalta oli 515,10 euroa ja asiakkalle luvattiin palauttaa 154,53 euroa.

Hotellien nettiongelmat ovat tuttuja muun muassa matkanjärjestäjille. Hotels.comin ratkaisu viitaa siihen, että nettiongelmista kannattaa valittaa yhtä paljon kuin jos huone ei vastaa ennakkolupauksia.

Matka24-nettilehden päätoimittaja Jorma Aula pitää erityisen merkittävänä sitä, että Hotels.com teki ratkaisun ilman kuluttajaviranomaisen päätöstä.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan sille ei ole tullut lainkaan valituksia hotellien nettiyhteyksistä.