Pihlajalinna ottaa avuksi nimettömän palautteen – Vanhuksen karu kohtelu selvitetään

Keskustelu vanhustenhoidosta Pihlajalinna-konsernissa jatkuu. Nyt Pihlajalinna selvittää omaisen tekemää valitusta.

Kotimaa
Pappilanpuiston hoitokoti ulkoa
Pihlajalinnan Ikipihlaja-hoitokoti toimii Tampereen kaupungin Pappilanpuiston palvelukeskuksen yhteydessä.Jukka Töyli / Yle

Terveysyhtiö Pihlajalinna avaa palautekanavan omaisten, asiakkaiden ja henkilöstön käyttöä varten. Palautetta voi jatkossa antaa myös nimettömänä.

Keskustelu vanhustenhoidosta yhtiön Pappilanpuiston Ikipihlaja-yksikössä jatkuu - nyt Pihlajalinna selvittää omaisen tekemää tuoretta valitusta.

Maanantaina julkisuuteen tuli kirjelmä, jossa muistisairaan naisen tytär kertoo karusti äitinsä saaman hoidon laadusta. Omainen joutui putsamaan äitinsä ja hoitotiloja ulosteesta, kun hoitajat eivät asiaan tarttuneet.

Yhtiön mukaan kirjelmä kertoo vakavista ongelmista. Pihlajalinna oli yhteydessä vanhuksen omaiseen maanantaina, mutta viikonvaihteessa työvuorossa olleita hoitajia ei ole vielä ehditty puhuttaa.

Pihlajalinnan vanhuspalvelujen palvelujohtaja Arja Laitisen mukaan kaikki työntekijät saadaan kuultua viimeistään perjantaina.

Pihlajalinna pahoittelee tapahtunutta ja vakuuttaa, että yksikön toiminta laitetaan kuntoon.