Rikkinäinen lasi, kitkerä jälkiruoka, huono päivä – Milloin yritystä voi ryöpyttää somessa?

Yritykset kertovat joutuneensa uuden ilmiön kouriin. Tyytymättömät asiakkaat uhkaavat kirjoittaa vihaisen somepäivityksen, jos eivät saa tahtoaan läpi. Päivitysten tarkoituksena on aiheuttaa kohua sosiaalisessa mediassa. Oletko sinä hakenut oikeutta sosiaalisesta mediasta?

Kotimaa
Tietokoneen näppäimistö.
Miia Roivainen / Yle

Asiakkaat, jotka eivät ole tyytyväisiä, saattavat kiristää yrityksiä kirjoittamalla tulikivenkatkuisen päivityksen sosiaaliseen mediaan. Tavallisesti uhkailu johtuu siitä, että asiakas kokee tulleensa väärin kohdelluksi.

Joskus kirjoitukset huonosta palvelusta ovat tuulesta tempaistuja.

Millaisissa tapauksissa sinä hakenut oikeutta sosiaalisesta mediasta? Millaisia vaikutuksia päivityksillä voi olla? Saako yritystä ryöpyttää somessa?

Keskustelu suljettu 8.2. klo 16.15. Kiitos osallistujille!