1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. urheilu

Leijonien pelipaidat uusiksi – katuvaatemerkki uudisti myös vaakunan ja fanipaidat

Katumuotibrändi TWIC Helsinki on uudistanut Suomen jääkiekkomaajoukkueen tuotebrändin. Tekijöiden mukaan maajoukkueelle tehty vaatemallisto sopii muuallekin kuin jäähalleihin.

urheilu
poika lippalakki päässä
TWIC

Suomen jääkiekkomaajoukkue saa uuden ilmeen. Katuvaatemerkki Makian kylkeen kasvanut TWIC Helsinki on uudistanut Leijonien tunnukset ja fanituotemalliston. Uusiin fanituotteisiin kuuluu t-paitoja, lippalakkeja, pipoja, collegeja, kaulaliinoja ja huppareita.

mies hupparissa liina kaulassa
Suomen jääkiekkomaajoukkueen vaatemalliston kasvoina ovat muusikot Reino Nordin ja Gracias. He tekivät virallisen kisabiisin jääkiekon alle 20-vuotiaiden MM-kisojen, jotka järjestettiin vuoden vaihteessa Suomessa.TWIC

Uusi vaatemallisto on nuorennusleikkaus aikaisempaan verrattuna. TWIC:n toimitusjohtajan Nicolas Prieton mukaan mallistoa on yksinkertaistettu ja se on tehty muotia seuraamalla.

– Leijona-tuotteen pitää olla pidemmän päälle muutakin kuin fanituote. Toivon, että viiden vuoden päästä Leijona on sellainen tuotemerkki, joka tunnustaa väriä, mutta kestää myös arkikäytössä. Leijona-vaatteen kantamisen tarkoituksena on olla myös positiivisen suomalaisuuden ele.

Myös maajoukkueen virallinen pelipaita ja siinä esiintyvä Suomen leijona on suunniteltu uudelleen. Uusi pelipaita julkistetaan huhtikuun alkupuolella. TWIC:n toimitusjohtajan Nicolas Prieton mukaan ikonista logoa ei ole muutettu radikaalisti.

– Fanituotteiden tapaan pelipaidassa näkyy yksinkertaisuus, positiivinen suomalaisuus ja perinteikkyys. Jääkiekkomaajoukkue on niin iso asia Suomessa, että se herättää varmasti ihastelua ja vihastelua.

Lue seuraavaksi