1. yle.fi
  2. Uutiset
  3. Janne Rauhala

Kasvot vetävät asuntomessujen markkinoinnissa: "Halutaan tietää kuka grillaa naapurissa"

Porin asuntomessualuetta on vaikea kuvitella sellaisena, jolta se nyt markkinointivideolla näyttää. Bränditoimistoyrittäjä Janne Rauhala uskoo, että vetovoima syntyy alueen tulevista asukkaista. Siksi ensimmäiset varaajat kannattaisikin tuoda julkisuuteen.

Kuva: Katja Halinen / Yle

Porin asuntomessualuetta voisi tällä hetkellä kuvailla melkoiseksi ryteiköksi. Kahden vuoden kuluttua näkymä on toinen. Alueen mahdollisuuksien ymmärtäminen vaatii kuitenkin tietynlaista silmää. Vuoden 2018 messualuetta markkinoiva video (siirryt toiseen palveluun) helpottaa mielikuvan luomista.

Bränditoimistoyrittäjä Janne Rauhala pitää videota onnistuneena.

– Alue näyttää näin esitettynä erittäin houkuttelevalta. Sitä se varmasti valmiina onkin, mutta moni ei sitä vielä näe. Talojen ja teiden lisäksi haluaisin nähdä myös ihmisiä.

Tuleva naapuri voi vaikuttaa ostopäätökseen

Asuntomessujen tonttihaku alkaa jo tänä kesänä. Siksi alueelle muuttavien ihmisten esittely varhaisessa vaiheessa olisi Janne Rauhalan mukaan tärkeää.

– Uskon, että tonttihaun kannalta on ratkaisevaa, minkälaisia ihmisiä esiin nostetaan. Se luo alueelle profiilin.

Rauhala toivookin ensimmäisten varausten tekijöiden saavan näkyvän roolin markkinoinnissa.

– Elävän ihmisen voi laittaa kuvissa sinne ryteikköön. Se luo kuvaa tulevasta ja kertoo ihmisille keiden kanssa he tulevat alueella asumaan ja grillaamaan makkaroita syksyllä 2018.