Pohjois-Karjalaa markkinoiva Hanke Aki houkuttelee paluumuuttajia persoonallisesti

Lähes 16 000 entistä pohjoiskarjalaista on saanut kosiokirjeen vanhasta kotimaakunnastaan. Keulahahmona on Hanke Aki.

Kotimaa
Hanke Aki pöytänsä äärellä kertomassa Pohjois-Karjalasta.
Hanke Akin Facebook-sivu.

Paluumuuttajia Pohjois-Karjalaan houkutteleva humoristinen kampanja herättää myönteistä vastakaikua sosiaalisessa mediassa.

Liki 16 000 Pohjois-Karjalassa joskus vähintään vuoden asunutta aktiivi-ikäistä suomalaista on hiljattain saanut postia maakuntaliitolta. Kirjeen vastaanottajat ovat 25–45-vuotiaita.

Keulahahmona on Hanke Aki, joka kertoo pohjoiskarjalaisesta elämänmenosta lupsakkaan nuorekkaaseen tyyliin. Facebookissa (siirryt toiseen palveluun) esiintyvä Aki nähdään seuraavaksi Omamökki-messuilla Helsingissä.

Hanke Aki -kampanjassa yhteistyökumppaneina Pohjois-Karjalan maakuntaliitolla ovat matkailupalvelu Karelia-Expert ja alueen kehittämisyhtiöt.