Hullujen Päivien myynti kutistui viime keväästä

Verkkokauppa kävi vilkkaasti, samoin kosmetiikan kampanjamyynti.

talous
Stockmannin kello Helsingin Aleksanterinkadulla, tavaratalon pääsisäänkäynnin edessä.
Yle

Stockmannin viime viikon Hullujen Päivien vertailukelpoinen myynti laski kolme prosenttia viime kevään kampanjaan verrattuna.

Muodin ja kosmetiikan myynti kasvoi mutta elintarvikkeiden myynti laski. Verkkokaupan myynti kasvoi merkittävästi, kertoo konserni. Sen viestinnästä kerrotaan, että verkkokaupasta ostettiin kampanjan aikana erityisen paljon kosmetiikkaa, niin halpaa kuin kalliimpaakin. Stockmann olikin panostanut kosmetiikan menekin edistämiseen ottamalla myyntiin uusia merkkejä ja matkakokoja.

Maaliskuussa Stockmannin myynti laski vuodentakaisesta liki 27 prosenttia ja oli 84 miljoonaa euroa jatkuvilla tuote- ja liiketoiminta-alueilla.

Muutosprosentti ei kuitenkaan ole vertailukelpoinen viime vuoteen nähden, sillä viime vuonna Hullut Päivät paisuttivat myyntiä nimenomaan maaliskuussa.

Maaliskuun kolmen ensimmäisen viikon myynti oli viime vuoden tasolla.