Joukko arvostettuja muotibrändejä osaksi Kotkan jättihanketta

Kantasatamaan on tulossa muun muassa Baldininin, Class Cavallin, Missonin, Gennyn, Luxury Zonen ja Versace Jeansin tuotteita. Kantasatamaan on tarkoitus rakentaa outlet-myymälöiden lisäksi viihdekeskus, ravintoloita sekä asuntoja.

Kotka
Havainnekuva Kotkan Kantasataman kehittämissuunnitelmista
Kotkan Kantasatamaan kaavaillun ostoskeskuksen on määrä avata ovensa syksyllä 2019.AHR Architects

Kotkan Kantasatamaan rakennettavan outlet-keskuksen ensimmäiset muotiliikkeet on julkistettu. Italian Milanossa pidetyssä tilaisuudessa kerrottiin, että Kotkaan ovat tulossa seuraavat muotibrändit: Baldinini, Class Cavalli, Missoni, Genny, Luxury Zone, Versace Jeans ja John Ashfield. Kyseiset merkit valmistavat muun muassa kenkiä, laukkuja sekä miesten ja naisten muotiasusteita ja koruja.

Kotka Old Portin pääkehittäjä Cameron Sawyer sanoo, että sopimuksia, periaatesopimuksia ja aiesopimuksia on allekirjoitettu suurimmalle osalle outlet-keskuksen pinta-alasta.

– Aluksi keskitymme luksussegmenttiin, koska se on vaativin tavoittaa ja määrittää koko hankkeen sävyn. Edellä mainitut brändit ovat hankkeessa avainkumppaneitamme. Ne muodostavat hankkeen premium- ja luksusluokan kriittisen massan. Joidenkin viikkojen päästä ilmoitamme lisää sopimuksia, sanoo Sawyer tiedotteessa.

Rakennustöitä ollaan pikku hiljaa aloittamassa Kantasatamassa, ja symbolinen raivaustöiden aloitustilaisuus pidettiin maanantaina. Kantasatamaan on tulevina vuosina tarkoitus rakentaa outlet-myymälöiden lisäksi hotelli, viihdekeskus, ravintoloita sekä asuntoja. Ensimmäinen vaihe voisi valmistua vuoden 2017 lopulla.