Lopullinen niitti Tornion sukkahousutehtaalle – Nanso vahvisti myynnin norjalaisille

Vaatevalmistaja Nanso vahvisti perjantaina neljän brändinsä myynnin. Yritys keskittyy kahteen tavamerkkiin, Nansoon ja Vogueen.

talous
Sukkahousutehtaan koneet
Riikka Rautiainen / Yle

Vaatevalmistaja Nanso Groupin neljän brändin myynti norjalaisomistukseen on sinetöity. Nanso vahvisti kaupan perjantaina. Kaupan myötä norjalaisen monitoimiyhtiö Orklan omistama Pierre Robert Group ottaa odotetusti haltuunsa suuren osan Nanson tavaramerkeistä.

Myydyt brändit ovat Norlyn, Amar, Finnwear ja Black Horse. Nanso Group keskittää toimintansa kahteen tavaramerkkiin, Nansoon ja Vogueen.

Kauppaan kuuluvien brändien liikevaihto oli viime vuonna yli 17 miljoonaa euroa. Kaupan mukana 22 Nanson työntekijää siirtyy Pierre Robertin palvelukseen.

Kaupan takia Nanso sulkee syksyllä sukkahousutehtaansa Torniossa ja yli sata jää vaille töitä.