Nordean korttimaksaminen toimii taas

Nordean palvelukatko on ohi. Puolen päivän jälkeen pankki ilmoitti korttimaksamisen jo toimivan ja n. klo 14 kerrottiin kaikkien palveluiden toimivan normaalisti. Palvelukatkon oli määrä alunperin kestää iltakuuteen.

Kotimaa
Nordean logo
Yle

Suuri osa Nordean palveluista on tänään sunnuntaina ollut pois käytöstä.

Nordean ilmoitti etukäteen, että palvelukatkon aikana sen korteilla ei voi nostaa käteistä eikä pankkitunnuksia voi käyttää sähköiseen tunnistautumiseen. Verkko- ja mobiilipankit ovat pois käytöstä koko katkon ajan.

Sunnuntaina klo 12 jälkeen pankki ilmoitti, että korttimaksaminen toimii jälleen normaalisti. Ja n. klo 14 kerrottiin, että myös rahan nostaminen tai tallettaminen onnistuvat ja verkkopankkipalvelut ovat käytössä.

Katko alkoi sunnuntaina aamuyöllä kello neljältä.

Uudistustyöt etenevät aikataulussaan

Katkon syynä on Nordean tietojärjestelmän uudistaminen.

– Tällä hetkellä näyttää siltä, että uudistustyöt, joita katkon aikana tehdään etenevät ihan suunnitellusti mukaisesti, Nordean tiedottaja Jon Paavilainen kertoi Ylelle sunnuntaina puolen päivän aikaan.

Kiukkuista palautetta asiakkailta ei ole Paavilaisen tietojen mukaan tullut.

– Tuntuu siltä, että viesti [katkosta] on aika hyvin saatu perille, hän sanoo.

Uutista päivitetty klo 12.47, Uutista päivitettu klo 14.30.