Facebook teki mahtituloksen – Analyytikko: Jättiläinenkin voi olla kekseliäs

Tulos ylitti analyytikkojen odotukset ja lennätti osakekurssin uuteen ennätykseen, noin 131 dollariin.

talous
Facebookin sisäänkirjautumissivu.
AOP

Sosiaalisen median jättiyritys Facebook teki huipputuloksen vuoden toisella neljänneksellä. Yli 80 prosenttia mainostuloista on peräisin mobiilimainonnasta.

Facebookilla on nyt kuukausittain 1,7 miljardia käyttäjää, mikä innostaa mainostajia, jotka ovat joukoittain siirtyneet lehdistä verkkoon ja mobiiliin. Vuosi sitten käyttäjiä oli kuukausitasolla vajaat 1,5 miljardia.

Myös Messenger- ja WhatsApp-viestipalveluilla on molemmilla jo yli miljardi käyttäjää.

Tulos ylitti analyytikkojen odotukset ja lennätti osakekurssin jälkikaupassa uuteen ennätykseen, noin 131 dollariin.

Facebookin liikevaihto nousi 60 prosenttia yli 6,4 miljardiin dollariin ja nettotulos nousi reilusta 700 miljoonasta dollarista asiantuntijoiden yllätykseksi yli kahden miljardin dollarin.

Uutistoimisto Reutersin haastatteleman analyytikon mukaan nimenomaan tämä rivakka siirtyminen pöytäkoneista mobiililaitteisiin osoittaa, että jättiläinenkin voi olla kekseliäs.

Lähteet: Reuters