Snapchat tuo videokuvaavat aurinkolasit markkinoille

Yhtiö on nimittänyt lasinsa Spectaclesiksi.

Ulkomaat
Evan Spiegel.
Yksi Snapchatin perustajista Evan Spiegel esiintyi luovien alojen festivaalilla Cannesissa kesäkuussa 2015.Andrew Parsons / EPA

Suosittu sosiaalisen median palvelu Snapchat aikoo tuoda markkinoille videokuvaavat aurinkolasit. Kaliforniassa toimiva yritys tiedotti videokuvaavien lasien tulevan saataviille mahdollisesti jo tämän syksyn aikana. Hinnaksi on arvioitu 130 dollaria eli noin 116 euroa.

Laseilla voidaan kuvata noin kymmenen sekunnin pituisia videoita napauttamalla laseissa olevaa nappulaa. Laseilla kuvattu kuva vastaa ihmisen näkemää. Laite toimii langattomasti.

– Olemme viime vuodet työskennelleet kehittääksemme täysin uudenlaisen kameran, yrityksestä kerrotaan.

Hakukoneyhtiö Google toi markkinoille älylasit jo vuonna 2014, mutta luopui niiden myynnistä viime vuonna. Kuvaavat lasit ovat herättäneet huolta muun muassa siksi, että niiden pelätään uhkaavan ihmisten yksityisyyttä.

Lähteet: AFP