Verkkokauppa.comin myynti ja voitto kasvoivat

Voitto kasvoi miljoona euroa verrattuna viime vuoteen. Elokuussa yhtiö arvioi kodinkoneketju Powerin Suomeen tulon laskeneen tulosta.

talous
Verkkokauppa myymälän sisäänkäynti.
Verkkokauppa.com

Kodinkone- ja elektroniikkakauppaketju Verkkokauppa.com kohensi heinä–syyskuussa markkinaosuuttaan, liikevaihtoaan ja liikevoittoaan. Voitto kohosi 3,9 miljoonaan euroon. Vuotta aiemmin samaan aikaan voittoa tuli 2,9 miljoonaa euroa.

Yhtiön liikevaihto nousi viime vuoden kolmannesta neljänneksestä 11 prosentia lähes 93 miljoonaan euroon.

Toimitusjohtaja Samuli Seppälän mukaan yhtiö uskoo liikevaihtonsa kasvavan yhä, huolimatta vähittäiskaupan vaisusta tilanteesta Suomessa.

Seppälä arvioi, että prosentti vähittäiskaupasta siirtyy Suomessa vuosittain verkkoon. Se tarkoittaa noin 400 miljoonaa euroa. Ennusteen mukaan 40 miljardin vähittäiskaupasta 10 prosenttia, neljä miljardia euroa, syntyy verkkokaupasta.

Elokuussa uutisoitiin Verkkokauppa.comin liikevoitosta, joka pieneni vuoden toisella neljänneksellä. Tuolloin toimitusjohtaja Seppälä mainitsi uuden kilpailijan, norjalaisen kodinkoneketju Powerin, tulon Suomen markkinoille laskeneen tulosta.