Kiina rynnistää Lappiin maailman suurimman verkkokaupan kautta – diginatiivit kiinalaiset etsivät suurta seikkailua

Maailman suurin verkkokauppa ja sen omistama matkatoimisto AliTrip markkinoivat Lappia konsertissa Rovaniemellä. Voice of China tähtien lisäksi paikalla on kiinalaista ja eurooppalaista mediaa. Lappiin matkustaa jatkossa erityisesti nuoria kiinalaisia, jotka hakevat elämää suurempia luontoelämyksiä.

Lapin matkailu
Taiwanilainen miesnäyttelijä Chen Bolin ja eteläkorealainen naisnäyttelijä Song Ji Hyo pääsivät Lapissa huskyajelulle.
Kiinan reality-hitti We Are in Loven nuori julkkispari Chen Bolin ja Song Ji Hyo seikkailivat Lapissa viime talvena. Jstv.com

Joulupukin Pajakylään pystytetyn konserttiareenan lavalle nousee torstaina Voice of Chinan voittajia. Maailman suurimman verkkokaupan Alibaban ja sen omistaman matkatoimiston Alitripin järjestämään konserttiin on kutsuttu kiinalaista ja eurooppalaista mediaa laajan näkyvyyden takaamiseksi. Lisäksi konsertti striimataan Kiinan Youtubeen, Youku-kanavalle. Tämä on kiinalaisen verkkokauppajätin Alibaban ja sen alaisen matkatoimiston AliTripin alkuponnistus Euroopan brändille, jossa Lapilla on vahva jalansija.

– Lappi on erittäin kiinnostava kohde etenkin nuorten matkailijoiden parissa, Alibaba Groupin markkinointijohtaja Chris Tung kertoo Rovaniemellä.

AliTripillä on 200 miljoonaa käyttäjää, joista 80 prosenttia on alle 31-vuotiaita, niin sanotun diginatiivin sukupolven edustajia. He ovat tottuneita matkailijoita, jotka hakevat seikkailua ja elämyksiä nyt maailman laidalta, kuten Lapista.

– Diginatiivia sukupolvea kiinnostaa Lapissa luonto. He etsivät elämyksiä, jotka ovat elämää suurempia ja niitä Lappi voi todella tarjota, Tung uskoo.

Kiinalaisten matkailijoiden määrä on noussut Suomessa noin 40 prosentin vuosivauhdilla. Verkkokauppajätti Alibaban markkina-avauksen myötä matkailijamäärien odotetaan kasvavan edelleen voimakkaasti.