Keski-Suomen Osuuspankin yt-neuvottelujen seuraus – kassapalvelut supistuvat lähes koko maakunnassa

Helmikuun alusta lähtien valtaosassa pankin konttoreita kassapalvelua on vain kahtena päivänä viikossa nykyisen viiden sijasta. Ainoastaan pankin pääkonttorissa Jyväskylässä kassapalveluja on tarjolla maanantaista perjantaihin.

talous
Osuuspankki, Osuuspankin logo, OP
Antti Laakso / Yle

Lokakuun puolivälissä alkaneet Keski-Suomen Osuuspankin yt-neuvottelut tähtäsivät palvelumallin uudistukseen, henkilöstövähennyksiä ei tavoiteltu. Neuvottelut jatkuvat joulukuun puoliväliin saakka, mutta pankki tiedottaa jo kassapalvelujen vähentämisestä.

Helmikuun alusta lähtien pankilla on kassapalveluja maanantaista perjantaihin eli viitenä päivänä viikossa vain Jyväskylän Kauppakadulla sijaitsevassa pääkonttorissa.

Kahtena päivänä viikossa kassapalveluja on tarjolla Joutsassa, Laukaassa, Saarijärvellä, Vaajakoskella, Äänekoskella, Palokassa, Hankasalmella, Karstulassa ja Viitasaarella sekä yhtenä päivänä viikossa Seppälässä.

Aikaisemmin kaikissa toimipisteissä kassapalveluja oli viitenä päivänä viikossa.

Keljossa ei kassapalveluja ole jatkossakaan.

Vapautuvan työntekijäresurssin pankki ohjaa ajanvarausta edellyttäviin pankkineuvotteluihin sekä sähköisten palvelujen kehittämiseen.

28.11.2016 kello 12:10 Otsikkoa muokattu ja lisätty, että yt-neuvottelut jatkuvat.