Duudsonien rodeotempuista Ponssen metsäkoneilla tuli hitti – miljoonayleisö muutamassa tunnissa

Ponssen metsäkoneella ja mäntytukilla tehty rodeovideo on tehty innovaatioiden markkinoimiseksi.

Extreme Duudsonit
Kuvakaappaus Tekesin ja Duudsonien videosta jossa mies istuu metsäkoneessa kiinni olevan tukin päällä
Kuvakaappaus The Dudesons - youtubekanavalla olevasta videosta

Innovaatiorahoituskeskus Tekesin, temppuryhmä Duudsonien ja vieremäläisen metsäkoneyhtiö Ponssen yhteistyönä tekemä Suomi-innovaatiovideo (siirryt toiseen palveluun)kerää netissä kovia katsojalukuja.

Sunnuntaina 19. helmikuuta julkaistu video keräsi puolessa vuorokaudessa yli kolme miljoonaa näyttöä ryhmän Facebook-sivuilla (siirryt toiseen palveluun).

Videossa Duudsonit testaavat Ponssen metsäkonetta rodeolaitteena. Videolla metsästä kaadetaan mänty ja karsittuun runkoon ruuvataan satula rodeota varten. Metsäkone nostaa tukin ratsastajineen ilmaan ja rodeokisa alkaa. Perinteiseltä Duudson-jäynältäkään ei vältytä.

Video on ensimmäinen osa kampanjaa, (siirryt toiseen palveluun) jonka tavoitteena on nostattaa tietoisuutta suomalaisesta huippuosaamisesta ja rohkeudesta tehdä asioita toisin. Tekes haluaa viestiä videoiden avulla siitä, että Suomi on Euroopan paras innovaatioalusta, jonne kansainväliset toimijat ovat tervetulleita.

Projektia Tekesissä johtanut Miia Linnusmaa pitää ensimmäisen videon saamaa vastaanottoa mahtavana.

– Kotimaassa haluamme rohkaista suomalaisia yrityksiä tekemään rohkeita innovaatioita ja nostaa hyviä esimerkkejä esille. Kansainvälisesti haluamme tehdä suomalaisia yrityksiä tunnetuksi, hän selventää.

"Meanwhile in Finland" -markkinointivideoita julkaistaan vielä kolme ja Duudsonit ovat mukana niissä kaikissa. Neljän videon yhteistyöprojekti alkoi vuonna 2015 ja se on maksanut 200 000 euroa.

Juttua täydennetty 14.34: Tekesin kommentit ja tieto kampanjan kustannuksista.