Kuopion kaupunki tyytyväinen chat-neuvontaansa

Asiakaspalvelijat vastaavat kysymyksiin kaupungin verkkosivuilla.

Kuopio
Kuvakaappaus Kuopion kaupungin nettisivujen chat-palvelusta.
Yle

Kuntalaisten verkkoneuvonnasta on saatu Kuopiossa hyviä kokemuksia.

Viime syksynä aloitettu chat-neuvonta on päätetty vakinaistaa. Neuvonta toimii Kuopion kaupungin verkkosivujen kautta. (siirryt toiseen palveluun) Online-asiakaspalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–18.

Toiminnassa on mukana nyt kolme työntekijää. He vastaavat Kuopion kaupungin verkkosivujen etusivun kautta tuleviin yleisiin kysymyksiin, muut kyselyt ohjataan asiantuntijoille. Asuminen ja ympäristö -sivuilla on lisäksi juuri käynnistynyt oma online-palvelu, siinä on kaksi työntekijää.

Keskeisin etu asiakkaalle chat-palvelussa on nopeus. Palvelu on myös vähentänyt puhelin- ja sähköpostiasiakaspalvelun kuormitusta.