Linnanmäki ei arvannut, että tämä mainos olisi lasten mielestä liian pelottava – poistetaan katukuvasta

Iik!week-teemaviikon mainos on ollut esillä raitiovaunujen ovissa ja bussipysäkeillä viikon verran.

Linnanmäki
Iik!Week -mainos.
Tämän mainoksen Linnanmäki poistaa nyt katukuvasta.Linnanmäki

Linnanmäen huvipuisto poistaa iik!week-teemaviikon mainokset katukuvasta, helsinkiläinen huvipuisto kertoo tiedotteessaan (siirryt toiseen palveluun).

Syynä on Linnanmäen mukaan se, että osa lapsiperheistä on kokenut mainoksen liian pelottavaksi. Mainoksessa punasilmäinen nainen ryömii maassa kohti katsojaa.

Kuva on ollut esillä raitiovaunujen ovissa ja bussipysäkeillä viikon verran, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo Ylelle.

Emme halua, että Linnanmäki herättää pienissäkään lapsissa pelkoa.

Pia Adlivankin

– Ne koettiin pelottavaksi, ja koettiin, että markkinointi on sellaisessa paikassa, missä pienet lapset eivät pääse mainosta pakoon, hän avaa ja jatkaa:

– Emme tietenkään halua, että Linnanmäki herättää pienissäkään lapsissa pelkoa. Näin ollen päädyimme siihen, että poistamme nämä mainokset ulkomainonnasta.

Mainonta on toimitusjohtajan mukaan suunnattu nuorille aikuisille ja aikuisille. Heiltä saatu palaute on ollut myönteistä.

– Mutta se, mitä emme osanneet ajatella, oli se, että kohderyhmään kuulumattomat kokevat tämän pelottavana.

Huvipuisto on saanut mainoksesta parikymmentä palautetta, Adlivankin sanoo.

– [Palautetta on tullut] meidän asiakaskuntaamme nähden suhteellisen vähän mutta kuitenkin tarpeeksi. Kyse ei ollut yksittäisestä mielipiteestä.

– Päädyimme siihen, että haluamme kuunnella asiakkaitamme ja varmistaa, että asiakkaat kokevat Linnanmäen jatkossakin lapsiystävälliseksi ja turvalliseksi nähdessään Linnanmäen logon ja mainokset.

Kauhuteema näkyy Linnanmäen huvipuistossa ensi sunnuntaihin asti. Maailmalla kauhuteemaviikot ovat olleet erittäin suosittuja, Adlivankin toteaa.

Iik!Week -mainos.
Mainos kokonaisuudessaanLinnanmäki