Ylläs pistää miljoonalla matkailumarkkinoinnin ilmeen uusiksi

Ylläksen matkailu uudistaa markkinointi-ilmeensä ensi kuussa. Ensimmäisenä uusi ilme vaihtuu Ylläksen nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

matkailu
Pallas-Yllästunturin kansallispuisto
Pallas-Yllästunturin kansallispuistoAnnu Passoja / Yle

Visit Ylläksen toimitusjohtajan Janne-Juhani Haarman mukaan Ylläksen brändi halutaan muuttaa sellaiseksi, että se vastaa Ylläksen nykyistä tilannetta ja vahvuuksia.

– Kyllä me koettiin, että me halutaan tuoda esille niitä meidän vahvuuksia vähän laajemmalla skaalalla ja saada se ilme paremmin vastaamaan meidän todellista luontoa.

Lisäksi uusi teknologia on tuonut paineet visuaalisen ilmeen uudistamiselle.

– Siinä on tietysti takana semmoisia teknisiä eli vanhat tunnisteet eli logot, jotka olivat hieman hankalia käyttää ja nykyäänhän näille tunnisteille on paljon suuremmat vaatimukset kuin aikaisemmin. Niiden pitää toimia kännykän pienellä ruudulla tai sitten bussin kyljessä, Janne-Juhani Haarma huomauttaa.

Brändin uudistustyötä on tehty jo vuoden verran ja ilmeen uudistamiseen panostetaan kolmen vuoden aikana noin miljoona euroa.

Ylläs tuo uuden ilmeensä julkisuuteen lokakuun alkupuolella.

– Lokakuun 9. uusitaan ilme ihan näiden perusjuttujen eli sosiaalisen median ja nettisivujen puolella. Samana päivänä alkaa myös Lapin Sampo ja kauppiaanrouva -tv-sarja, jossa olemme vahvasti mukana uudella ilmeellä, Haarma paljastaa.

Pallas-Yllästunturin kansallispuisto
Pallas-Yllästunturin kansallispuistoAnnu Passoja / Yle