Riihimäen terveyskeskus perustaa asiakasraadin: ”Haemme innokkaita ihmisiä, jotka käyttävät terveyskeskuksen palveluita”

Asiakasraati on osa valtakunnallista tavoitetta, missä alueen asukkaat pääsevät osallistumaan palveluiden kehittämiseen.

asiakaspalaute
Opaskyltti
Asiakasraati aloittaa syksyllä toimintansa Riihimäen seudun terveyskeskuksessa. Miki Wallenius / Yle

Asiakasraati aloittaa syksyllä toimintansa Riihimäen seudun terveyskeskuksessa. Parhaillaan raatiin etsitään vapaaehtoisia jäseniä Hausjärveltä, Lopelta ja Riihimäeltä.

Akuuttiosasto 2:n osastonhoitaja Vilma Väätäinen Riihimäen seudun terveyskeskuksesta kertoo, että tavoitteena on löytää raatiin edustajat tasapuolisesti kaikista kunnista. Raadin koko on 10-12 jäsentä, joiden ikähaarukka on 18-vuotiaista eteenpäin.

– Haemme nimenomaan innokkaita ihmisiä, jotka joko itse käyttävät terveyskeskuksen palveluita tai sitten heillä on kokemuksia esimerkiksi omaistensa kautta, kertoo Akuuttiosasto 2:n osastonhoitaja Vilma Väätäinen Riihimäen seudun terveyskeskuksesta.

Myös raatilaiset voivat itse tuoda asioita muiden raatilaisten pohdittavaksi.

Vilma Väätäinen

Raadin tarkoituksena on muun muassa kehittää ja suunnitella Riihimäen seudun terveyspalveluja. Muutaman kerran vuodessa kokoontuva asiakasraati on suljettu ryhmä ja se toimii vuoteen 2019 asti. Kokouksen teemat nousevat esille arkipäivän haasteista ja asiakaspalautteista.

– Myös raatilaiset voivat itse tuoda asioita muiden raatilaisten pohdittavaksi.

Osastonhoitaja Vilma Väätäisen mukaan muutamia hakemuksia asiakasraatiin on jo tullut, mutta lisää kaivataan. Hakemuksia voi lähettää lokakuun 9. päivään saakka. Tarkempia tietoja löytyy Riihimäen seudun terveyskeskuksen nettisivuilta (siirryt toiseen palveluun).