OP:n Simon konttori ja Keminmaan palvelupiste kiinni vuoden lopussa – työt loppuvat neljältä

Pankki opastaa konttoreissa asioivia uusiin palveluihin. Esimerkiksi laskujen maksaminen maksupalveluna on mahdollista postin kuljettamana ilman postimaksua.

pankkitoiminta
OP-pankki
Henrietta Hassinen / Yle

Kemin Seudun Osuuspankin Simon konttori ja Keminmaan palvelupiste suljetaan vuoden lopussa. Suljettavien yksiköiden toiminnot yhdistetään Kemin konttoriin.

Yhtiön yt-neuvottelut ovat päättyneet ja niiden lopputuloksena vähennetään neljä työpaikkaa.

– Tuotannollisin perustein käytyjen neuvotteluiden jälkeen päädyttiin kolmen vakinaisen ja yhden määräaikaisen työsuhteen vähentämiseen, joista vain yhden kohdalla jouduttiin irtisanomismenettelyyn, kertoo pankin tiedotteessa OP Kemin Seudun toimitusjohtaja Heikki Palosaari.

Ennen yt-neuvottelujen käynnistymistä vähennystarpeeksi arvioitiin enintään viisi henkilötyövuotta.

Pankki tarjoaa vastauslähetyskuoren

Pankki opastaa suljettavissa konttoreissa asioivia uusiin palveluihin. Toistaiseksi keminmaalaisille ja simolaisille asiakkaille tarjotaan ilmainen vastauslähetyskuori.

– Laskujen maksaminen maksupalveluna on mahdollista postin kuljettamana ilman postimaksua. Tulemme tarjoamaan vastauslähetyskuoria toistaiseksi niitä tarvitseville niin Simossa kuin Keminmaassa, Palosaari sanoo.

Käteistä rahaa voi tallettaa Keminmaan K-Citymarketin OttoPlus-automaatilla. Käteistä rahaa voi nostaa automaattien lisäksi esimerkiksi tietyistä kaupoista.

– Käteistä rahaa voi nostaa osuuspankin korteilla myös K-ryhmän kaupoista, Neste-huoltoasemilta, R-Kioskeista ja Tokmannin myymälöistä. Korteilla maksaminen onnistuu lähes kaikkialla.

Sähköinen asiointi kasvanut

Heikki Palosaari perustelee konttoreiden sulkemisia toimialan muutoksella, mikä näkyy esimerkiksi sähköisen asioinnin kasvuna.

– Varaudumme tulevaisuuden haasteisiin ja pyrimme toimintaamme tehostamalla turvaamaan kilpailukykymme niin koti- kuin ulkomaisia kilpailijoita kohtaan. Konttoreissa tapahtuva asiointi on vähentynyt ja vähenee edelleen nopeasti. Asiakkaat asioivat pääosin sähköisin välinein, erityisesti mobiilipalvelut ovat vahvassa kasvussa, Palosaari perustelee.