Vesiongelmissa tekstiviesti – Kuopion Veden viestipalvelu otetaan käyttöön

Kuopion Vesi parantaa tiedottamistaan vesihuoltoasioissa. Tekstiviesteillä halutaan tavoittaa kuluttajat nopeasti.

Kuopio
Kuopion veden vedenjakelu Kuopion torilla.
Toni Pitkänen / Yle

Kuopion Vesi ottaa tällä viikolla käyttöön uuden tekstiviestipalvelun. Viesteillä tiedotetaan vesihuollon häiriötilanteista, vesikatkoksista sekä myös verkoston huoltotöistä.

Palvelua varten Kuopion Vesi on poiminut numeroita julkisista numerorekistereistä. Käytännössä helpoin tapa saada palvelu käyttöön on rekisteröityä itse.

Esimerkiksi kuopiolainen kerrostalo- tai omakotiasukas voi rekisteröityä palvelun käyttäjäksi Kuopion Veden verkkosivuilla tiistaista 14. marraskuuta lähtien (siirryt toiseen palveluun).

Laatupäällikkö Kirsi Tähti odottaa tekstiviestipalvelun herättävän kiinnostusta, sillä yhtiö on saanut runsaasti palautetta tiedottamisestaan erilaisissa poikkeustilanteissa. Tänä syksynä veden värjäytyminen putkistotöiden yhteydessä aiheutti laajasti harmia ympäri Kuopiota.

Rekisteröitymisestä tulee vastausviesti puhelimeen. Tekstiviestipalvelulla on alkuvaiheessa katvealueita etenkin Nilsiässä, Maaningalla ja Juankoskella.

Tekstiviestiä rajoittaa tietty merkkimäärä ja täydentävää tiedotusta eri tilanteista löytyy jatkossakin Kuopion Veden verkkosivuilta.