3. Elämä on ihmisen parasta aikaa.

Jaana: Töissä on tosi kiire. Lapsilla on flunssaa. Ja nyt vielä auto meni rikki. Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa!

Eri ikäisiä ihmishahmoja.
Kuva: Miku Huttunen / Yle

Jaanalla on elämässä vähän vaikeaa. Mutta se ei masenna häntä. Ihmisen pitää ottaa elämän vastaan sellaisena, kuin se tulee. Sillä elämä on ihmisen parasta aikaa.

Ajatus on vähän hassu. Mitä muuta aikaa ihmisellä on kuin elämä? Ei mitään muuta, ja siksi se aina onkin parasta aikaa!

Tämän ajatuksen keksi mäkihyppääjä Matti Nykänen. Hän oli hassujen ajatusten mestari. Suomalaiset tykkäävät Matti Nykäsen hullusta huumorista.

Lisää sanontoja

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.40 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Suomalaisia sanontoja

Piirroshahmoja.

Mitä suomalainen tarkoitttaa, kun hän sanoo näin...

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Yle Uutiset selkoruotsiksi

Nainen työpöydän ääressä.

Kuuntele ja lue Yle Nyheter på lätt svenska

Ann-Lis Fredriksson kertoo uutisista selkoruotsiksi

Anna matkavinkki Egenlandille!

Egenlandin juontajat Hannamari Hoikkala ja Nicke Aldén seurassaan suolentisjoukkue Kivenlahden Kireet suolentopallon MM-kisoissa Haukivuorella.

Ylen matkaohjelma Egenland etsii kivoja matkakohteita eri puolilla Suomea.

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä