Finlandia-palkinto (27.11.2014)

Jussi Valtonen
Kirjailija Jussi Valtonen saa Finlandia-palkinnon. Kuva: Markko Taina

Jussi Valtonen on suomalainen kirjailija. Jussi Valtonen saa ison ja tärkeän palkinnon. Palkinnon nimi on Finlandia-palkinto.

Jussi Valtonen saa Finlandia-palkinnon, koska hän on kirjoittanut hyvän kirjan. Kirjan nimi on He eivät tiedä mitä tekevät. Se on paras suomalainen kirja tänä vuonna.

Jussi Valtosen kirja kertoo tutkijasta. Kirjassa tutkija käyttää eläimiä, kun hän testaa lääkkeitä. Tutkijan pojasta tulee eläinten puolustaja. Kirja kertoo vaikeista asioista.

Suomalaisia kiinnostaa aina paljon, kuka saa Finlandia-palkinnon. Joka vuosi yksi suomalainen kirjailija saa Finlandia-palkinnon. Palkinto on 30 000 euroa.

(Lukija Pertti Seppä)

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Eduskuntavaalit 2019: Nasib ja maahanmuuttajat

Viisi naista istuu pöydän ympärillä ja takana seisoo kaksi miestä.

Nasib Naseri keskustelee maahanmuuttajien kanssa heille tärkeistä asioista.

Uusi nimilaki

Sukunimitaulu

Mitä uusi nimilaki sanoo etunimistä ja sukunimistä?

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Luksian opiskelijat esittelevät eri alojen ammattikoulutusta

Kameramies kuvaa opiskelijoita.

Rakennusala

Sosiaali- ja terveysala

Liiketalousala

Kiinteistönhoitoala

Puhdistuspalveluala

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä