Keskiviikko 13.11.2019
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Minä päivänä Postin lakosta neuvotellaan seuraavan kerran?
Oikea vastaus:
Postin lakosta neuvotellaan seuraavan kerran perjantaina.
2.Minne saakka postin lakko ehkä jatkuu?
Oikea vastaus:
Postin lakko jatkuu ehkä joulukuun alkuun saakka.
3.Millä tavalla maksuhäiriö vaikuttaa vakuutuksen saamiseen?
Oikea vastaus:
Maksuhäiriö ehkä vaikeuttaa vakuutuksen saamista.
4.Kuinka monella suomalaisella on maksuhäiriömerkintä?
Oikea vastaus:
Lähes 400 000 suomalaisella on maksuhäiriömerkintä.
5.Mitä Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes on löytänyt?
Oikea vastaus:
Tuke on löytänyt useita tatuointivärejä, jotka ovat terveydelle vaarallisia.
6.Miksi värit ovat terveydelle vaarallisia?
Oikea vastaus:
Värit sisältävät aineita, jotka saattavat aiheuttaa syöpää tai vaikeuttaa lasten saamista.
7.Mitä lääkkeitä myydään Suomessa vähemmän kuin aiemmin?
Oikea vastaus:
Antibioottilääkkeitä myydään Suomessa vähemmän kuin aiemmin.
8.Kuinka suuri osa eläkeläisistä käy töissä?
Oikea vastaus:
10 % eläkeläisistä käy töissä.
9.Miksi eläkeläiset käyvät töissä?
Oikea vastaus:
He haluavat tekemistä ja rahaa.