Keskiviikko 13.5.2020

Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".

1.Kuinka suuri osa suomalaisista kannattaa koulujen avaamista?

Oikea vastaus:

44 prosenttia.

2.Kummat kannattavat koulujen avaamista enemmän, naiset vai miehet?

Oikea vastaus:

Naiset.

3.Minä päivänä peruskoulut aukeavat?

Oikea vastaus:

Torstaina.

4.Ketkä ovat huolissaan nikotiinipusseista?

Oikea vastaus:

Tulli ja terveysviranomaiset.

5.Miten nikotiinipussit eroavat nuuskasta?

Oikea vastaus:

Ne eivät sisällä tupakkaa.

6.Mistä maasta nikotiininuuskaa tuodaan Suomeen?

Oikea vastaus:

Virosta.

7.Missä kaupungeissa aletaan tehdä tutkimusta naisten terveydestä?

Oikea vastaus:

Oulussa ja Helsingissä.

8.Kuinka monta naista tutkimukseen tulee?

Oikea vastaus:

4500.

9.Minä vuonna he ovat syntyneet?

Oikea vastaus:

Vuonna 1986.

10.Mitkä oppilaitokset aikovat ottaa lisäopiskelijoita?

Oikea vastaus:

Korkeakoulut ja yliopistot.

11.Mikä sen tarkoitus on?

Oikea vastaus:

Tarkoitus on vähentää nuorisotyöttömyyttä koronaepidemian jälkeen.

12.Kuka on työ- ja elinkeinoministeriön kansliapäällikkö?

Oikea vastaus:

Jari Gustafsson .

Tarkista vastaukset

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 16.40 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Areenasta.

Kuuntele myös Yle Uutiset selkoruotsiksi Areenasta.

Aluevaalit 2022

Graafinen Aluevaalit 2022 -tunnus.

Mistä aluevaaleissa on kysymys?

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Suomalaisia sanontoja

Piirroshahmoja.

Mitä suomalainen tarkoitttaa, kun hän sanoo näin...

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Yle Kielikoulu

Nainen katsoo puhelimesta posteja

Katso videoita ja opi suomea!

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä