Keskiviikko 20.1.2021 (radio)
Valta on vaihtunut USA:ssa

USA:ssa valta on vaihtunut. Uusi presidentti Joe Biden vannoo virkavalan keskiviikkona pääkaupungissa Washingtonissa.
Donald Trump ei osallistu Bidenin valatilaisuuteen. Hän poistui Valkoisesta talosta jo aiemmin.
Trump piti puheen Andrewsin sotilastukikohdassa Washingtonin lähellä. Trump sanoi, että hän sai paljon hyvää aikaan presidenttinä. Trump myös toivotti onnea Joe Bidenin hallinnolle.
Puheen jälkeen Trump matkusti Floridaan. Trump on 1. USA:n presidentti yli 150 vuoteen, joka ei ollut paikalla kun seuraava presidentti aloitti tehtävässä.
Aiemmin päivällä Trump muun muassa armahti useita rikoksista tuomittuja tai epäiltyjä ihmisiä.
Suomessa on todettu yli 440 uutta koronatartuntaa
Suomessa on 444 uutta koronatartuntaa, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
Tartunnoista 278 on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella. Pohjois-Savon sairaanhoitopiirissä tartuntoja on 35 ja Varsinais-Suomessa 30.
Noin 62 000 ihmistä saanut Suomessa koronarokotteen
Noin 62 000 ihmistä on saanut Suomessa koronarokotteen. THL:n tiedot eivät ehkä ole tarkkoja.
Eniten koronarokotetta on annettu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä, jossa rokotteen on saanut noin 17 000 ihmistä. Varsinais-Suomen, Pohjois-Pohjanmaan ja Pirkanmaan sairaanhoitopiireissä rokotteen on saanut noin 5000 ihmistä.
Eniten on rokotettu 50-59-vuotiaita ihmisiä. Seuraavaksi eniten on rokotettu 40-49-vuotiaita.
Netflixin tilaajamäärä nousi
Netflixillä on enemmän uusia tilaajia kuin koskaan aiemmin.
Netflix sai lokakuun ja joulukuun välisenä aikana 8,5 miljoonaa uutta tilaajaa. Koko viime vuoden aikana Netflix sai 37 miljoonaa uutta tilaajaa. Netflixillä on nyt yhteensä yli 200 miljoonaa tilaajaa.
Netflix on suoratoistopalvelu, josta voi katsoa televisiosarjoja ja elokuvia.