Keskiviikko 2.2.2022
Kuuntele uutiset ja vastaa kysymyksiin. Jos haluat tarkistaa vastauksesi, paina linkkiä "Tarkista vastaukset".
1.Milloin koronarajoituksia puretaan lisää?
Oikea vastaus:
14. helmikuuta.
2.Mitä silloin tapahtuu?
Oikea vastaus:
Kaikki ravintolat saavat olla auki keskiyöhön asti.
3.Milloin kaikki ravintolarajoitukset loppuvat?
Oikea vastaus:
Maaliskuun alussa, jos koronatilanne paranee.
4.Kuinka monta kuolemantapausta liittyy koronaan Suomessa?
Oikea vastaus:
2012.
5.Kuinka monta koronatartuntaa Suomessa on todettu korona-aikana?
Oikea vastaus:
Yli 500 000.
6.Miksi presidentti Niinistö puhui keskiviikkona eduskunnassa?
Oikea vastaus:
Hän avasi eduskunnan työkauden.
7.Mistä eduskunta päättää?
Oikea vastaus:
Lakien sisällöstä eli kaikista Suomen laeista.
8.Mikä on hybridiauto?
Oikea vastaus:
Se on auto, joka voi kulkea sekä bensalla että sähköllä.
9.Kuinka iso osa uusista autoista oli hybridiautoja viime vuonna Euroopassa?
Oikea vastaus:
Noin 20 prosenttia.
10.Missä päin Helsinkiä on uusi Tanssin talo?
Oikea vastaus:
Kaapelitehtaalla Ruoholahdessa.
11.Mitä siellä voidaan esittää?
Oikea vastaus:
Tanssia ja sirkusta.
12.Kuinka paljon on pakkasta lähipäivinä?
Oikea vastaus:
Torstaina pakkasta on 8-17 astetta ja perjantaina 1-15 astetta.