Keskiviikko 28.4.2021 (radio)
Hallitus
Hallituspuolueiden riidat on sovittu. Hallituspuolueet kertoivat keskiviikkona, että ne haluavat jatkaa yhteistyötä.
Hallituspuolueilla on ollut riitaa valtion rahoista. Hallituspuolueet ovat olleet eri mieltä esimerkiksi siitä, kuinka paljon valtio voi ottaa velkaa.
Suomessa on viime päivinä jopa epäilty, että hallitus ei ehkä pysty jatkamaan työtään. Nyt pääministeri Sanna Marin sanoo, että hallituksen työ jatkuu.
Hallituspuolueet kertovat sovusta tarkemmin torstaina. Silloin kuullaan, miten hallitus aikoo parantaa Suomen taloustilannetta.
Koronaluvut

Suomessa on 3 uutta koronakuolemaa. Suomessa on kuollut yhteensä 911 ihmistä koronan takia.
Uusia koronatartuntoja on 244. Suomen kaikkien koronatartuntojen määrä on yli 86 000.
Tulipalo Latviassa

Latvian pääkaupungissa Riiassa on ollut paha tulipalo. Tulipalossa kuoli 8 ihmistä.
Tulipalo syttyi aikaisin keskiviikkoaamuna hostellissa. Hostelli oli laiton.
Hostellissa yritettiin tehdä palotarkastus talvella, mutta hostelli ei päästänyt tarkastajia sisään.
Poliisi on tarkkaillut hostellia jo pitkään. Hostellissa on myyty alkoholia ja huumeita. Hostelli on myös rikkonut koronarajoituksia.
Latvian poliisi on aloittanut tulipalon takia rikostutkinnan.
Hirvikolarit

Liikenneturva varoittaa hirvikolareista. Hirvikolarin riski kasvaa toukokuusta alkaen.
Auto ja hirvi törmäävät usein myöhään illalla, ennen tai jälkeen auringonlaskun. Myös peurat ja kauriit ovat vaara autoille.
Liikenneturva muistuttaa, että autoilijan pitää vaarallisilla paikoilla ajaa tarpeeksi hitaasti ja keskittyä ajamiseen. Vaarallisia paikkoja ovat esimerkiksi kohdat, joissa riista-aita alkaa tai loppuu. Riista-aita estää hirvieläinten pääsyn tielle.
Torstain sää

Maan etelä- ja keskiosassa tulee torstaina paikoin vesi- ja räntäkuuroja. Hetkittäin voi myös paistaa aurinko.
Lapissa on pilvistä ja sataa vähän lunta.
Lämpötila on torstaina +1 ja +9 asteen välillä, Pohjois-Lapissa on pikkupakkasta.
Viikonloppu on viileä, lämpötila on alle 10 astetta. Viikonloppuna ei kuitenkaan sada ja aurinkokin voi paistaa.