Keskiviikko 29.11.2017 (radio)
Prinssi William

Britannian prinssi William on vierailulla Suomessa. William tuli Suomeen keskiviikkona.
Vierailun aluksi prinssi kävi Presidentinlinnassa. William tapasi siellä presidentti Sauli Niinistön.
Prinssi William toi presidentti Niinistölle kirjeen kuningatar Elisabetilta. William sanoi, että kirje on kuningattaren viesti hyvälle ystävälle. Kuningatar Elisabet on prinssi Williamin isoäiti.
Keskiviikkoiltana prinssi William syö illallista Suomen presidenttiparin luona Mäntyniemessä. Mäntyniemi on Suomen presidentin asunto Helsingissä.
Prinssi Williamin vierailu jatkuu torstaina. Hän esimerkiksi tutustuu suomalaiseen kouluun Helsingin Lauttasaaressa.
Torstaina iltapäivällä William käy joulumarkkinoilla Helsingin Senaatintorilla ja Esplanadin puistossa. Silloin suomalaisilla on mahdollisuus nähdä oikea prinssi.
Finlandia-palkinnot
Tämän vuoden Finlandia-palkinnot on jaettu. Finlandia-palkinnot annetaan ihmisille, jotka ovat kirjoittaneet vuoden parhaat suomalaiset kirjat.

Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkinto meni tänä vuonna Juha Hurmeelle. Hän sai palkinnon kirjasta, jonka nimi on Niemi. Kirja on hauska tarina maailmasta ja Suomesta 14 miljardin vuoden ajalta. Kirja alkaa siitä, kun maailma syntyy, ja loppuu vuoteen 1809.

Toimittaja Riitta Kylänpää sai tietokirjallisuuden Finlandia-palkinnon. Kylänpää on kirjoittanut tietokirjan suomalaisen ympäristöfilosofin Pentti Linkolan elämästä.

Lastenkirjallisuuden Finlandia-palkinto meni Sanna Manderille. Manderin lastenkirja "Avain hukassa" kertoo kerrostalon erilaisista asukkaista. Mander on tehnyt myös kirjan kauniit kuvat.
Kaikki Finlandia-palkinnot ovat 30000 euroa.
Winterthurin Suomi-koulu

Suomi-koulujen onnittelut 100-vuotiaalle Suomelle jatkuvat.
Eri puolilla maailmaa asuu suuri joukko suomalaisia lapsia ja nuoria, jotka opiskelevat suomen kieltä ja suomalaista kulttuuria Suomi-kouluissa. He lähettävät Suomelle terveisiä, ja uusimmat terveiset tulevat Winterthurin Suomi-koulusta, Sveitsistä.
Winterthurin Suomi-koulun terveiset voi käydä katsomassa selkouutisten internet-sivulla osoitteessa yle.fi/selkouutiset, osassa Suomi 100. Terveiset löytyvät myös selkouutisten Facebook-sivulta.