Klassikko: Miehen sohva (8.4.2014)

Valkoinen sohva
Miehet pitävät isosta ja mukavasta sohvasta. Kuva: Hanne Kinnunen / Yle
Sohva on miehelle rakas huonekalu. Ylen toimittaja kysyi jyväskyläläisiltä miehiltä, miksi sohva on heille tärkeä.

Sohva on miehille tärkeä, koska miehet ovat paljon sohvalla. Miehet katsovat televisiota, lukevat kirjaa ja joskus nukkuvat päiväunet sohvalla. Hyvä sohva on miesten mielestä iso ja mukava.

Nuoret miehet ja vanhat miehet ostavat erilaisia sohvia. Nuoret miehet haluavat, että sohva on kaunis. Vanhat miehet haluavat sohvan, jolla on mukava istua. He haluavat myös, että sohvalta on helppo nousta ylös.

Melkein aina nainen päättää, minkälaisen sohvan mies ostaa.

(Lukija Pälvi Tammi)

Yle Uutiset selkosuomeksi

Yle Uutiset selkosuomeksi kertoo uutiset helpolla suomen kielellä. Selkouutiset sopivat esimerkiksi suomen kielen opiskelijoille.

Selkouutiset TV1:ssä joka arkipäivä kello 15.05 ja Radio Suomessa joka päivä kello 21.12.

Television selkouutiset löydät tämän sivun Arkistosta ja Yle Areenasta.

Eduskuntavaalit 2019: Nasib ja maahanmuuttajat

Viisi naista istuu pöydän ympärillä ja takana seisoo kaksi miestä.

Nasib Naseri keskustelee maahanmuuttajien kanssa heille tärkeistä asioista.

Uusi nimilaki

Sukunimitaulu

Mitä uusi nimilaki sanoo etunimistä ja sukunimistä?

Asioilla

Nuori nainen.

Selkouutisten Nasib Naseri ottaa selvää, toimiiko virastoissa selkokielinen palvelu. Sarjan videot ovat Kela, poliisi, TE toimisto, koulu ja pankki.

Näin tehdään selkouutisia

Nuori nainen avokonttorissa.

Nasib Naseri kuvasi selkotoimittajan työpäivän.

Luksian opiskelijat esittelevät eri alojen ammattikoulutusta

Kameramies kuvaa opiskelijoita.

Rakennusala

Sosiaali- ja terveysala

Liiketalousala

Kiinteistönhoitoala

Puhdistuspalveluala

Suomalainen juttu

suomen lippu liehuu mäntyjen edessä

Kättely Vesi Hissi Alko Peruna Loma Koira Kouluruoka Metsä Sää

Linkit

Yle News in Easy Finnish

For listeners with Finnish as a second language Yle offers daily Yle News in Easy Finnish, a broadcast with simplified language in slow speed.

You can listen to and read the latest broadcast on this page.

Edelliset lähetykset

Lisää lähetyksiä
Muualla Yle.fi:ssä