Lahjoita puhetta

Tulevaisuuden älylaitteet
Tulevaisuuden laitteita on helppo käyttää, koska ne ovat älykkäitä.
Meidän tarvitsee vain puhua laitteille. Ja ne tekevät, mitä pyydämme. Mutta laitteiden pitää ymmärtää meitä.
Lahjoita puhetta -kampanja haluaa opettaa laitteita ymmärtämään suomea. Siksi kampanja kerää ihmisten puhetta.
Kaikki voivat tallentaa omaa puhetta kampanjan nettisivulla tai mobiilisovelluksella. Se on helppoa ja nopeaa.
Puhetta saavat kuunnella vain tutkijat ja laitteiden kehittäjät, ei kukaan muu.
Laitteiden pitää myös oppia, että ihmiset puhuvat suomea monella eri tavalla.
Siksi Lahjoita puhetta -kampanja toivoo monenlaista suomenkielistä puhetta. Suomen ei tarvitse olla puhujan äidinkieli.
Haluatko osallistua?
Jos haluat osallistua, mene nettisivulle lahjoitapuhetta.fi.
Hyväksy aluksi evästeet ja varmista, että sivu saa käyttää mikrofonia. Hyväksy myös tietosivu. Sen jälkeen seuraat vain ohjeita. Helppoa!
Lisätietoa on Ylen nettisivuilla.
Osallistu, niin älylaitteet ymmärtävät myös sinua!