Lauantai 10.10.2015
Pommi-isku tappoi ihmisiä Turkissa

Turkissa on räjähtänyt 2 pommia. Räjähdyksissä kuoli noin 90 ihmistä. Melkein 200 ihmistä loukkaantui.
Pommit räjähtivät Turkin pääkaupungissa Ankarassa lähellä päärautatieasemaa. Paikalla oli paljon ihmisiä, jotka aikoivat osallistua rauhanmarssiin.
Rauhanmarssin järjestäjät aikoivat protestoida Turkin hallitusta vastaan. He ovat huolissaan Turkin ja kurdien taisteluista.
Jotkut hallituksen vastustajat olivat räjähdysten jälkeen sitä mieltä, että on hallituksen syy, että tällaista tapahtuu Turkissa. Turkin hallitus sanoo, että räjähdykset olivat terrori-isku. Iskun tekijää ei vielä tiedetä.
Monet pelkäävät, että iskun jälkeen Turkin poliittisesta tilanteesta tulee vielä vaikeampi kuin ennen. Turkissa valmistaudutaan juuri vaaleihin. Vaalit ovat marraskuussa.
Suonenjoen onnettomuudessa kuoli 2 ihmistä
Suonenjoella Pohjois-Savossa on tapahtunut paha auto-onnettomuus. Onnettomuudessa kuoli 2 ihmistä. Toinen kuolleista oli 4-vuotias poika.
Onnettomuudessa loukkaantui 5 ihmistä. Osa heistä loukkaantui vakavasti. Heidät vietiin Kuopioon sairaalahoitoon.
Onnettomuudessa 2 autoa törmäsi toisiinsa. Onnettomuuspaikan tie on suora, ja sää oli onnettomuuden aikaan hyvä. Poliisi tutkii, mikä oli onnettomuuden syy.
Lauantaina oli Aleksis Kiven päivä

Lauantaina on vietetty Aleksis Kiven päivää. Aleksis Kivi on Suomen kansalliskirjailija. Aleksis Kiven päivää vietetään aina lokakuun 10. päivä, koska se on Aleksis Kiven syntymäpäivä. Kivi syntyi vuonna 1834.
Aleksis Kivi oli ensimmäinen suuri suomalainen kirjailija. Hän kirjoitti esimerkiksi romaanin Seitsemän veljestä ja näytelmän Nummisuutarit. Aleksis Kiven päivä on myös suomalaisen kirjallisuuden päivä.
Suomi sai kansallistwiittaajan

Suomi on saanut myös ensimmäisen kansallistwiittaajan. Hän on Aleksi Valavuori. Valavuori on liikemies, sporttimies ja ahkera twiittaaja. Hän on twiitannut eli kirjoittanut Twitteriin yli 50000 kertaa 3 vuoden aikana.
Valavuori nimitettiin kansallistwiittaajaksi Aleksis Kiven päivänä Turussa. Hän kertoi heti asiasta Twitterissä. Valavuori myös puhui Radio Suomessa ja toivoi, että ihmiset kirjoittavat sosiaalisessa mediassa enemmän positiivisista asioista.